Tuesday, July 17, 2007

new semester




bila masuk sem baru, aku dah buat resolusi.....this sem nak tambahkan usaha utk kerja keras...dah sem 6, bukan macam dulu lagi...tinggal lagi 4 sem nak habis. hari jumaat pegi ambil result, alhamdullillah....cemerlang jugak. semuanya berjalan lancar...ada peningkatan daripada yang lepas...thanks to husband, especially tang bayarkan yuran...dengan ucapan "tolong bayarkan yuran utk sem 8 & 9 yer". Emak bapak yang sentiasa mendoakan kejayaan anak2nyer. Affan yang sentiasa memahami with saying "good luck mama!"....adik beradik yang selalu tolong jaga affan bila aku pegi kelas..kawan2 especially yang selalu bagi semangat....kalau takde kawan cam iza, aku sendiri pun hanyut agaknyer..bila kita ada kawan yang sentiasa update, eager and so on, automatik kita takkan nak buat selamber jer...malu ooooo...so akupun turutlah termotivasi nak buat sungguh2 assignment....result subjek pakngah aku dah agak dpt berapa. cuma aku rasa aku dah buat the best utk assignment dia, entahlah....need to improve my research la kot.

this sem, subject susah2 jugak - esp translation, ingat nak mintak examptions....tapi teringin jugak nak belajar dengan lecturer ni...dulu dia student 1st class. class muati- paling excited sebab masa nilah kita nak belajar psikologi..tambah2 affan selalu psikologikan mama. subject Dr Megat dasyat jugak...project lagi, kena lah simpan2 duit nak pegi buat projek... dalam hidup aku tak pernah lagi belajar agriculture & human........waarrggh susah jugak, tapi takpelah.....aku kena sahut cabaran ni.....
dalam kepala dah terfikir nak buat, teknologi maklumat dalam pembelajaran, good agriculture practise, dengan kaedah penterjemahan. then sem ni tak nak lagi mula buat di saat2 akhir.


"All great achievements require time."
Maya Angelou

"So no matter what comes your way today,
tomorrow,
next week,
or next year for that matter
understand that you have in you
what it takes to overcome it... "
Josh Hinds from Don't Give Up Just Shy of Your Dreams

0 comments: